Site haritası: https:// whatingilizce.blogspot.com /sitemap_index.xml

Wednesday, December 18, 2013

İngilizce Yet Ever Never, Just Since, For Kullanım Örnekleri

Already-Yet, Ever-Never, Just, Since, For Kullanımı

ALREADY-YET 
“Already” şu anda, bu durumda, konuştuğumuz anda anlamına gelir. Yalnızca olumlu cümlede kullanılır. Cümledeki yeri yardımcı fiil “have” ile asıl fiil arasındadır.   
“Yet” henüz anlamını taşır. Bu kelime ise soru ve olumsuz cümlelerde kullanılır. Yani “yet” kullanılarak sorulan bir soru cümlesine olumlu cevap vermek isteniyorsa “already”, olumsuz cevap vermek isteniyorsa “yet” kullanarak cevap verilir. “Yet”in cümledeki yeri sondadır.  
Has the director come yet?
Henüz (Şu ana kadar) müdür geldi mi?  
Yes, he has already come.
Evet, o geldi. (O halen gelmiş bulunuyor, şu anda buradadır.)  
No, he has not come yet.
Hayır, o henüz gelmedi.
EVER-NEVER 
Her ikisi de “hiç” anlamına gelir. “Ever” soru cümlelerinde, “never” ise olumsuz cümlelerde kullanılır.  
Have you ever been to Japan?
Siz hiç Japonya’da bulundunuz mu?  
Yes, I have been to Japan.
Evet, ben Japonya’da bulundum.  
No, I have never been to Japan.
Hayır, ben Japonya’da hiç bulunmadım.
JUST
Henüz bitmiş bir işi ifade etmek için, cümleyi yardımcı fiil ile asıl fiil arasına “just” koyarak kurulur.  
I have just locked the door.
Kapıyı tam şimdi kilitledim.  
Ali has just come home.
Ali tam şimdi eve geldi. 
Have they just gone out?
Onlar tam şimdi mi gittiler? 
Since – For
Bu edatların ikisi de Türkçe’de “den beri” anlamına gelir. Yani Türkçe’deki, “den beri” İngilizce’de iki türlü söylenir. 
“Since”den sonra daima bir zaman adı gelir. “For”dan sonra ise daima bir zaman süresi gelir. (Bir zaman ölçüsü)  
since last week 
geçen haftadan beri 
since last summer
geçen yazdan beri 
since last year 
geçen seneden beri 
since one o’clock 
saat birden beri 
since two o’clock
saat ikiden beri
since twelve o’clock 
saat onikiden beri 
since Sunday
pazardan beri  
Veya bir sene adı, yani belli bir tarih konulur.  
Since 1936 
1936’dan beri 
Since 1950
1950’den beri  
“For” edatını kullanmak istenirse “for”dan sonra bir zaman ölçüsü koymak gerekir.  
For one minute 
bir dakikadan beri 
For two hours 
iki saatten beri 
For three days 
üç günden beri 
For five weeks 
beş haftadan beri 
For ten years
on yıldan beri  
I have lived in İstanbul for ten years.
On yıldan beri İstanbul’da oturdum. (yaşadım.)  
I have studied at home since 6 o’clock.
Saat altıdan beri evde çalıştım.  
I have studied at home for one hour.
Bir saatten beri evde çalıştım.
(Veya bir saattir evde çalıştım.)  
She has painted three pictures since last month.
O, geçen aydan beri üç resim yaptı. 
How long have you been in this country?
Ne kadar zamandan beri bu ülkede kaldınız? 
I have been in this country since last year.
Geçen yıldan beri bu ülkede kaldım.

No comments:

Post a Comment

KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ MASALI İNGİLİZCE ÖZETİ

  IRMIZI BAŞLIKLI KIZ MASALI İNGİLİZCE ÖZETİ Kırmızı Başlıklı Kızın İngilizce Özeti The story is about a lovely sweet girl who is loved by o...